Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Educational psychology --- MAC-waarden (Maximaal Aanvaardbare Concentratie) --- Educational sciences --- psychologie --- Study methods --- Psychology --- concentratieproblemen --- studiemethoden --- Affective and dynamic functions --- concentratie
Choose an application
Uit de effectstudie is gebleken dat de training 'Zie wat ik zie, doe wat ik doe' zeker geschikt is voor kinderen met ASS tussen 4 en 7 jaar, met zeer uiteenlopende mentale en talige mogelijkheden. Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat de oefening en de ondersteuning die de therapeut biedt steeds worden aangepast aan de reactie en dus de mogelijkheden van het kind. Eerdere try-outs in de praktijk toonden ook bruikbaarheid aan bij jongere kinderen met ASS, op voorwaarde dat ze in staat waren om eenvoudige instructies te begrijpen (anders is nog wel een selectie van de opdrachten bruikbaar, maar niet meer allemaal) en om korte interacties met een therapeut te verdragen (anders zijn er eerst andere doelen waaraan moet worden gewerkt). Ook bij oudere kinderen met ASS lijkt minstens een selectie van de oefeningen bruikbaar, zolang er tekorten zijn op het gebied van imitatie en gedeelde aandacht. Ten slotte willen we hier ook nog de vroeggeboren kinderen vermelden. Deze groep is bijzonder kwetsbaar voor stoornissen in de ontwikkeling, variërend van mild tot ernstig, waaronder vaak taalvertragingen of taalstoornissen en autismespectrumstoornissen of gerelateerde problemen.(https://www.sig-net.be/nl/publicaties/zie-wat-ik-zie-doe-wat-ik-doe-p_118.aspx)
Autisme --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Gedrag --- Concentratie --- Ontwikkelingsproblemen --- Taalverwerving --- Training --- Orthopedagogics --- kinderen --- autisme --- kleuters --- Concentratie ; kinderen --- logopedie --- therapiemateriaal --- ASS --- autismespectrumstoornissen --- Games --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Ontwikkelingsprobleem --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Op 1 juli 2003 traden belangrijke delen van de nieuwe vzw-wet in werking. De bestaande vzw's kunnen zich in een overgenagsperiode aan de nieuwe wet aanpassen. Deze volledig herziene editie en uitgebreide druk overloopt de noodzakelijke formaliteiten en duidt aan welke na de wetswijziging strikter zijn geworden. Ook de interne organisatie van de vzw wordt besproken. (Bron: covertekst)
Company law. Associations --- VZW (vereniging zonder winstoogmerk) --- vennootschapsrecht --- Belgium --- 347.721 --- 347.722 --- Vzw --- E100878.jpg --- Vzw's --- organisatieontwikkeling --- vennootschap met sociaal oogmerk --- VZW's --- 347.721 Handelsverenigingen. Bedrijfsconcentratie. Economische concentratie. Financiele concentratie. Holding --- Handelsverenigingen. Bedrijfsconcentratie. Economische concentratie. Financiele concentratie. Holding --- 65.012.3 --- 347 --- Verenigingen Zonder Winstoogmerk --- Wetgeving --- België --- Non-profitsector --- Management --- Vereniging zonder winstoogmerk
Choose an application
Cal Newport, auteur van de bestsellers Diep werk en Digitaal minimalisme, is terug met een praktische tool voor iedereen die zich verliest in de dagelijkse hectiek. Met deze dagelijkse planner lukt het je iedere dag weer om je te concentreren op wat jij echt belangrijk vindt, in plaats van wat anderen belangrijk vinden. Je dag indelen in tijdsblokken is een methode die wordt gebruikt door een aantal van de effectiefste mensen ter wereld, van Elon Musk tot Bill Gates. Met een takenlijstje maak je niet echt optimaal gebruik van je beperkte tijd. Deel liever je werkuren op in blokken waarin je eenvoudige taken samenvoegt in efficiënte sprints en tijd inruimt voor diep werk. De helderheid van de blokken zorgt ervoor dat je je echt kunt richten op één activiteit - de lokroep van je inbox en sociale media kun je daarmee veel beter weerstaan. https://www.businesscontact.nl/boek/de-tijdsblokplanner/
Tijdsbesteding --- Timemanagement --- Concentratie --- Digitalisering --- Prikkelverwerking --- Zelfhulpboeken --- Managementtechnieken --- Arbeidsvreugde --- Business management --- organisatiepsychologie --- tijdmanagement --- Zelfhulp
Choose an application
Je werkt aan een belangrijk project, maar raakt afgeleid door een e-mail. Als je weer aan het werk gaat, knoopt een collega een praatje aan. En thuis wordt het gesprek met je partner onderbroken door een appje. Wéér ben je niet toegekomen aan de dingen die je graag had willen doen. Hoe zou het zijn als je de mogelijkheid had nooit meer afgeleid te raken? Indistractable gaat direct in op de kern van het probleem: het is niet de schuld van onze gadgets; wij zijn het zelf! In dit boek onthult bestsellerauteur Nir Eyal de verborgen psychologie achter onze afleiding en toont je in vier stappen hoe je eindelijk toe kunt komen aan de dingen die je wilt doen. Daarnaast leert hij je: -hoe je niet meer afgeleid raakt op het werk en je To-dolijstje inkort; -hoe je gefocust kunt blijven op je prioriteiten en die ook opvolgt; -waarom je relaties (en je seksleven) afhangen van het vermogen je niet af te laten leiden; -hoe je kinderen opvoedt die zich kunnen focussen in een wereld vol afleidingen.
Ethics and addiction --- toegepaste psychologie --- verslaving --- internet --- PXL-Central Office 2019 --- time management --- sociale media --- planning --- Timemanagement --- Concentratie
Choose an application
Aandacht geven aan iets is een voorwaarde om tot leren te komen, maar voor veel leerkrachten is het een ware ?kunst? om de aandacht van leerlingen te krijgen en deze ook vast te houden. In Focus! gaat Johan Eichhorn in op hoe je jonge kinderen leert hun aandacht te richten, door hun te leren kijken, luisteren en waarnemen. Dat begint al thuis tijdens de baby- en peutertijd, maar ook de praktijk van de kleuterklas is heel divers en biedt veel mogelijkheden om aandachtig gedrag te oefenen; daarbij kun je denken aan spelactiviteiten, (concentratie-)spelletjes, werken met ontwikkelingsmaterialen, geleide waarnemingsactiviteitenen luisteren naar verhalenBron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/focus-pica
Concentratie --- Kleuteronderwijs --- Aandachtige betrokkenheid --- Stilte --- Luisteren --- Spel --- Kindergarten --- Educational sciences --- aandacht --- kleuters --- peuters --- Aandachtstraining --- Concentratieprobleem --- School (instelling) --- Kinderopvang --- Leeromgeving --- Speelomgeving
Choose an application
Business management --- Economic law --- Belgium --- 460 Economie --- AA / International- internationaal --- 338.048 --- 347.728.6 --- 347.728 --- 334.75 --- Fusies van ondernemingen. Industriële concentratie. --- Fusies, verdeling en vereffening van vennootschappen. --- Bijzonder vennootschaprecht: aandelen, obligaties, openbare uitgiften, emissies, openbaar aanbod, liquidatie --- Bedrijfsconcentraties. Economische concentratie. Monopolies. Fusies. Merger. Kartel. Trust. Antitrust --- Financiën --- woordenboeken --- woordenboeken. --- 334.75 Bedrijfsconcentraties. Economische concentratie. Monopolies. Fusies. Merger. Kartel. Trust. Antitrust --- 347.728 Bijzonder vennootschaprecht: aandelen, obligaties, openbare uitgiften, emissies, openbaar aanbod, liquidatie --- Woordenboeken. --- Fusies van ondernemingen. Industriële concentratie --- Fusies, verdeling en vereffening van vennootschappen
Choose an application
Inhoudsopgave 1. Aandacht Wat is aandacht? Arousel Selectieve aandacht Beperkte capaciteit of beperkte hulpbronnen? Aandacht als controle Actiecontrole 2. Geheugen Geheugen, leren, onthouden en vergeten Sensorisch geheugen Kortetermijngeheugen Het werkgeheugen Episodisch langetermijngeheugen Semantisch langetermijngeheugen Interacties in het langetermijngeheugen Dit handboek richt zich op de psychologische functieleer, de studie van de psychologische functies en verrichtingen aan de hand van een empirische-wetenschappelijke methode, met het doel theorieën en modellen te ontwikkelen, te toetsen en toe te passen in praktische situaties. De tekst is opgesplitst in twee grote delen. Het deel in verband met aandacht is onderverdeeld in hoofdstukken over arousal, selectieve aandacht, de besteding van en de controle over hulpmiddelen, automatische en gecontroleerde informatieverwerking, en controle van de eigen plannen en acties. De geheugenproblematiek wordt uitgediept in het tweede deel met hoofdstukken over het sensorisch geheugen, het kortetermijngeheugen, het werkgeheugen, het episodisch langetermijngeheugen, de representatie en opslag van kennis en de interactie (opnieuw!) tussen de opslag van nieuwe en reeds aanwezige kennis. Bevat een uitgebreide bibliografie, personenregister en trefwoordenregister.
#SBIB:15G --- #SBIB:309H505 --- 159.95 --- 113363.jpg --- Concentratie --- Geheugen --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- Psychologie --- Code en boodschap: psychologische, psycho-analytische benadering --- Concentratie. --- Geheugen. --- Cognitive psychology --- geheugen (mensen) --- cognitieve psychologie --- psychologie --- Attention --- Memory --- departement Gezondheidszorg 08 --- geheugen --- Psychonomie --- Hersenen --- Man --- Volwassene --- Geheugen (psychologie)
Choose an application
Kinderen bewegen vaak weinig op school, terwijl ze vanuit zichzelf juist gewend zijn veel te bewegen. Persoonlijke Oppeppers is een boek vol activiteiten. Denkt u hierbij niet alleen aan uitgebreide activiteiten of ingewikkelde oefeningen die vaak veel tijd vereisen. Een Oppepper is een korte, individuele bewegingsactiviteit van één of enkele minuten, die in de klas gedaan kan worden. Tussen twee lessen door of tijdens een les, als kinderen lange tijd geconcentreerd zitten te werken. Deze fysieke afwisseling tussen in- en ontspanning bevordert de concentratie en het leervermogen voor de volgende activiteit. In het boek ligt het accent op de stap-voor-stap instructie, het attenderen op veel voorkomende fouten, tips voor een correcte uitvoering, de context waarbinnen je ze kunt gebruiken, extra oefeningen en variaties op de Oppeppers.
bewegingstussendoortjes --- concentratie --- 616.9 --- 622.1 --- Bewegingsexpressie --- Bewegingsopvoeding --- Concentratie (Aandacht) --- Tussendoortjes --- 471.47 --- 477.8 --- Bewegingsspelen --- Ontspanning --- 796.04 --- Bewegen --- Ontspanningsoefeningen --- Bewegingstussendoortje --- 477.83 --- Spelen --- Lichaamsoefening en sport; overige onderwerpen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- basisonderwijs --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lager onderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- bewegingsspelen --- bewegingstussendoortjes (onderwijs)
Choose an application
Met deze oefeningen kunnen kinderen zich ontspannen, spelen, communiceren, dromen... Ze krijgen even adempauze waarna ze weer met volle aandacht en geconcentreerd aan de slag kunnen met hun schoolwerk. Sommige oefeningen worden in duo's uitgevoerd, andere in groepjes of met de hele groep. Sommige oefeningen focussen op een bepaald zintuig of op een vaardigheid. Bij verschillende oefeningen zijn voorstellen opgenomen om ze te integreren in een bepaald thema.
Didactics of sports and games --- lager onderwijs (doelgroep) --- Didactics of primary education --- Tussendoortje --- Bewegingsspelen --- Motorische ontwikkeling --- Muzische vorming --- Tussendoortjes --- Zintuiglijke ontwikkeling --- 622.1 --- Concentratie --- muzische vorming --- tussendoortjes --- concentratie --- 477.8 --- bewegingsspelen --- bewegingsopvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Motivatie --- Kinderen --- Ontspanningsoefeningen --- Lager onderwijs --- Kind --- Ontspanningsoefening --- Tussendoortje (werkvorm) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|